Amerikaanse feestdagen - Reisverslag uit Kittery, Verenigde Staten van Julia Ee - WaarBenJij.nu Amerikaanse feestdagen - Reisverslag uit Kittery, Verenigde Staten van Julia Ee - WaarBenJij.nu

Amerikaanse feestdagen

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

08 December 2015 | Verenigde Staten, Kittery

Tijd voor een nieuwe blog dacht ik zo! Ondertussen al weer een poosje geleden dat ik heb geblogd en in die tijd gebeurt er heel veel. Althans, hier in Amerika.

De dag na mijn laatste blog was het Thanksgiving. Dit is een Amerikaanse feestdag dat ieder jaar op de vierde donderdag van November wordt gevierd. Origineel is deze dag om je dank te uiten voor de oogst en andere goede dingen, traditioneel aan God. In mijn familie, echter, is deze dag een goed excuus om bij elkaar te komen en drie keer opnieuw op te scheppen zonder raar aan gekeken te worden. Achja, ieder zijn eigen manier van dankbaarheid uiten, toch?
Zelf was ik die dag vrij en rolde ik dus wat later mijn bed uit dan normaal. Toen ik boven kwam, was al het eten al bijna klaargemaakt, dus hoefde ik vrij weinig te doen. De familie had om twee uur afgesproken, maar rond één uur was bijna iedereen al; hier komen ze altijd vroeger in plaats van later. De traditionele kalkoen was half drie klaar dus die tijd schoven we ook aan. We hebben de hele middag aan tafel gezeten en zijn op een gegeven moment verschoven naar de bank. Chill dagje dus ;).

Zoals ik in mijn vorige blog ook al aangaf, beginnen ze hier om 2/3 uur al met alcohol. Zo gaat het ook met avondeten. Niet overdreven: van alle feesten/feestdagen die ik heb bijgewoond eet je vanaf een uur of 3/4, en gaan de gasten rond een uur of 8 weer naar huis. Erg apart, maar daar moet ik dan maar aan wennen.

Naast Thanksgiving Day, is er hier ook nog een andere traditie. Zo gingen wij er vorige week zondagochtend met zijn alle erop uit, om onze eigen kerstboom om te zagen (!!!). Er is een veld met allemaal dennebomen, waar mensen rondlopen met hun camera en een zaag. Zie je een mooie, dan zaag je die om en gooi je achterop/bovenop je enorme Amerikaanse bak. Nu hebben wij een mooi versierde kerstboom in de woonkamer, in de voortuin, en bij mij in de Basement. Ziet er erg gezellig uit!

Hoe leuk het hier ook is, ik moet zeggen dat ik het Sinterklaas vieren wel mis. Het feit dat gekke Ole mij 's ochtends vroeg (mijn tijd dan) wakker appt en vraagt om advies, maakt mij wel nostalgisch hoor. Van te voren wel wat zakken pepernoten ingeslagen, maar helaas is die voorraad niet oneindig, en moet ik het doen met Amerikaans eten (vind ik helemaal niet erg, hoor ;).

Over een paar weekjes komt Kerst eraan, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden. Ik houd jullie op de hoogte!

  • 09 December 2015 - 08:12

    Anton:

    Ik zie het voor me, Juul, hoe jij daar achter die kalkoen zit en uren en uren aan tafel :-)
    Ik hoop en verwacht dat je lekker op-spekt daar, zodat je wat vlees hebt om zachtjes in te porren als je terug bent.
    Hier zijn we kotsbeu van de pepernoten en van Ronald Trump.
    Verder weinig nieuws. Ik moet vaak aan je denken, vooral 's nachts als jij dan nog wakker bent.
    Lieve groetjes, Anton

  • 09 December 2015 - 08:58

    Sandra Brouwer:

    Lieve Juul,

    Ik heb jou ook gemist met Sinterklaas vieren hoor. Heb je al wat in je sok gehad?
    Liefs mama

  • 09 December 2015 - 13:57

    Oma Brouwer :


    Als ik je verslag lees zie ik het helemaal voor me ""Julia in de vreemde"
    geniet er maar van, leuk dat je een familie heb getroffen die je er bij betrekken,
    straks ben je een echte amerikaanse geworden.
    Je moeder en Anton zijn hier geweest en wij hebben een visje gegeten (hou je van zoute haring,
    dat kennen ze bij jullie niet hé?) die krijg je dan van mij als je terug bent.
    Lieve Julia geniet van het amerikaanse leven!
    Pas goed op jezelf een dikke knuffel van je oma!

  • 23 December 2015 - 16:23

    Oma Zeeland:

    lieve julia ik wil je van hieruit een hele fyne kerst wensen en een heel gezond nieuwjaar in je nieuwe verreland heel veel liefs en kusjes van oma de kam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kittery

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

01 September 2016

8 maanden en 8000 kilometer verder

13 Januari 2016

Koude handen en natte voetjes

08 December 2015

Amerikaanse feestdagen

25 November 2015

Week uno

12 November 2015

Nog een paar dagen!
Julia

Mijn naam is Julia van Ee en ik ben 18 jaar. 16 November 2015 vertrek ik voor een jaar naar Kittery, Maine om daar als au pair te werken in een heel leuk gastgezin. Op mijn blog houd ik alles bij wat ik doe en meemaak :).

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 7736

Voorgaande reizen:

19 November 2015 - 18 November 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: