Nog een paar dagen! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Julia Ee - WaarBenJij.nu Nog een paar dagen! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Julia Ee - WaarBenJij.nu

Nog een paar dagen!

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

12 November 2015 | Nederland, Utrecht

Het is vandaag donderdagochtend, iets voor 9 uur en ik zit in de trein op weg naar mijn oma in Middelburg. Nog 4 daagjes en dan loop ik rond dit tijdstip het vliegtuig in. De belangrijkste dingen liggen al klaar: paspoort, rijbewijs, visum, verzekering. Alleen mijn koffer ligt nog midden in mijn kamer. Er zijn een paar dingen ingegooid maar het meeste ligt eromheen haha.

Ik ben al zolang de dagen aan het aftellen, en dat het nog minder dan een week wachten is, is bijna niet te bevatten. In mijn hoofd zit ik allemaal lijstjes te maken met dingen die ik nog moet pakken, spullen die ik nog mis, mensen waarvan ik nog afscheid wil nemen, boodschappen die ik moet doen voor mijn afscheidsfeest. Toch besef ik me nog niet dat ik over vier dagen in Amerika zit, en over een week mijn gastgezin ontmoet. Dat ik dan een jaar in een huis kom te wonen waarvan ik nu nog geen idee heb hoe het er uit ziet. Dat ik nu nog geen idee heb hoe mijn dagen er het komende jaar uit komen te zien. En het belangrijkste, hoe zal de omgang in de realiteit met mijn gastgezin gaan? Skype geeft een natuurlijk beeld, maar de realiteit is altijd anders natuurlijk, ook al is het maar een klein beetje.

Toch heb ik er ook hartstikke veel zin in! Juist dat ik nog niet weet wat het komende jaar brengt, vind ik heel spannend. Ik heb via de mail en Skype leuke gesprekken gehad met mijn gastgezin en ook de au pair die er op dit moment zit, Ilja, heb ik gesproken.

Voor de mensen die het nog niet weten, mijn gastgezin woont in Kittery, in de staat Maine. De staat grenst aan Canada, maar het stadje zelf ligt helemaal in het Zuiden, aan de kust. Mijn gastgezin bestaat uit een Nederlandse moeder, een Amerikaanse vader en twee jongetjes van 3 en 5. Binnen het gastgezin wordt gewoon Engels gepraat, maar ik moet elke dag even een Nederlands boekje met de jongens lezen, of een kort gesprekje in het Nederlands met ze voeren. De eerste week zit ik samen met Ilja, waardoor zij mij kan laten zien hoe de dagen eruit zien. Twee dagen na mijn aankomst in het gastgezin viert Ilja haar verjaardag en zal ik dus vrienden en familie van Monique en Nick ontmoeten, en vrienden van Ilja. Vijf dagen erna, op de vierde donderdag van November vieren ze Thanksgiving in Amerika. Dat zal ik dus ook gelijk meemaken! :)

Mijn volgende blog die ik post zal in Amerika, na mijn 4-daagse orientatie in New York. Ik ben echt heel benieuwd hoe dat zal zijn, dus daar zal een lange blog voor zijn. Tot over een week!

(Voor de mensen die het leuk vinden, ik ben van plan mijn avonturen te vloggen! Dit betekent dat ik ook een blog zal bijhouden in de vorm van videos die ik op mijn Youtube kanaal zet. In mijn volgende blog zal ik een linkje zetten naar mijn eerste video die dan wel online staat!)

  • 24 November 2015 - 22:34

    Sandra Brouwer:

    Ben heel benieuwd naar je volgende blog Juul.

  • 22 December 2015 - 21:34

    Marije Paagman:

    Ha Julia, leuk om te lezen. Hoe is het nu?

    Groetjes Marije, Jan, Mart & Emma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

01 September 2016

8 maanden en 8000 kilometer verder

13 Januari 2016

Koude handen en natte voetjes

08 December 2015

Amerikaanse feestdagen

25 November 2015

Week uno

12 November 2015

Nog een paar dagen!
Julia

Mijn naam is Julia van Ee en ik ben 18 jaar. 16 November 2015 vertrek ik voor een jaar naar Kittery, Maine om daar als au pair te werken in een heel leuk gastgezin. Op mijn blog houd ik alles bij wat ik doe en meemaak :).

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 7742

Voorgaande reizen:

19 November 2015 - 18 November 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: